Українська фотографія в колекції Центру Жоржа Помпіду
В ситуації, коли сучасне українське мистецтво існує в умовах несистемної державної підтримки, значущим фактором його промоції як всередині країни, так і за її межами виступає приватна ініціатива.
Вагомий крок в цьому напрямку було здійснено Українським клубом колекціонерів сучасного мистецтва. Протягом двох останніх років велося тісне співробітництво та перемовини з експертною комісією про включення робіт до колекції Центру Жоржа Помпіду в Парижі, який є однією з найавторитетніших міжнародних інституцій, що вивчає та популяризує сучасні арт-практики. До акції долучилися такі організації як Український клуб колекціонерів сучасного мистецтва, Колекція Гриньових (Grynyov Art Collection), Музей Харківської школи фотографії (MOKSOP), Тетяна та Євгеній Павлови, Зенко Автаназів, Леонід Комський, Семен Кантор, Юрій Когутяк, Андрій Адамовський, Вадим Мороховський, Євгеній Деменюк, Тетяна Осадча, Володимир Шпільфогель.
Велика частина переданої до Центру Помпіду підбірки – фотографія, а саме більше 130 робіт, що представляють зріз Харківської школи фотографії 1970-х – 2010-х рр, подаровані Колекцією Бориса та Тетяни Гриньових та Музеєм Харківської школи фотографії. Це унікальне явище, що фундаментально вплинуло на розвиток української, радянської та пострадянської фотографії, до недавнього часу залишалося поза великими виставковими, музейницькими та дослідницькими проектами. Останні роки позначилися стрімким зростанням інтересу до феномену Харківської школи фотографії: засвідчуючи його потужний потенціал у презентації української культури на світовій арт-сцені. Відтепер до постійної колекції Центру Помпіду включені твори таких харківських авторів як Віктор та Сергій Кочетови, Олег Мальований, Євгеній Павлов, Роман Пятковка, Юрій Рупін, Сергій Солонський, Олександр Супрун та група «Шило» (Сергій Лебединський, Владислав Краснощок, Вадим Трикоз).
Подаровані роботи будуть представлені на масштабній виставці сучасного українського мистецтва в Центрі Жоржа Помпіду, що запланована на цей рік.
Таке визнання з боку міжнародних фахівців не лише стане позитивним прецедентом української культурної дипломатії, але й сприятиме подальшому формування виваженої внутрішньої культурної політики. Адже ще неохопленою та малодослідженою залишається істотна частина доробку сучасних українських художників. І діяльність Колекції Бориса та Тетяни Гриньових і Музею Харківської школи фотографії, що наразі будується, спрямовані саме на заповнення такої відчутної лакуни, збереження та вивчення цього масиву робіт, та встановлення діалогу з вітчизняною аудиторією.
Comments