Команда видавництва BOOKSHA повідомила про можливість передплатити довгоочікувану фотокнижку "UPHA Made in Ukraine", в якій представлені 82 фотопроєкти 57 учасниць та учасників об’єднання «Українська фотографічна альтернатива».

Видання містить матеріали, що описують історію угрупування, інтерв’ю із засновником і координаторами «Української фотографічної альтернативи», а також біографії художників, що мають на меті ознайомити читачів із доробком та творчим методом представлених в антології проєктів. Книжка налічує 600 сторінок та складається з двох частин — текстової і візуальної.

«Українська фотографічна альтернатива» (UPHA) — заснована у 2010 році як осередок альтернативного, сучасного бачення фотографії представником Харківської школи фотографії, куратором, викладачем шведського культурного центру Kulturama Мішею Педаном. Вивчаючи масив доробку авторів і авторок UPHA, команда дослідників видавництва виокремила основні напрями, у яких працювали представники об’єднання, — це рефлексії на політичні й соціальні зміни, фіксація важливих етапів формування суспільства в Україні, війна, вплив релігії на свідомість, критика наслідків економічних потрясінь, дослідження гендеру, тілесності й сексуальності.

«Зображувальні методи представлених у книзі проєктів варті дискусій: в обраних до збірки творах фотографи часом використовують досить прямолінійні візуальні комунікації — своєрідні точки емоційного впливу на глядачів, що є співмірними тому впливові, який чинила дійсність на самого автора під час створення роботи. Невіддільною частиною процесу осмислення представленого фотографічного доробку є розуміння історичних контекстів, у яких художники створювали проєкти, творчого вибору кожного з авторів, векторів націленості на певну проблематику. Такий підхід допоможе розглядати роботи членів спільноти не тільки крізь оптику художньої цінності, виразності творів, а й як процес комунікації фотографів із глядачами, своєрідний фотонарис, де до ідейно-естетичних інтенцій додається система візуальних символів та кодів різних періодів новітньої історії» - уривок з книги, авт. Ярослав Солоп

Comments